İçeriğe geç

Hangi Ürünlerde Cayma Hakkı Kullanılamaz

Hangi durumlarda cayma hakkı kullanılamaz?

Cayma hakkı hangi ürünlerde kullanılamaz? Üzerinde değişiklik yapılarak kişiye özel hale getirilen, fiyatı finansal piyasalara göre belirlenen ürünler. … Sağlık ve hijyen kuralları nedeniyle iade edilemeyen ürünler. … Çabuk bozulabilen ve son kullanma tarihi geçebilecek ürünler.

Cayma hakkı hangi tür satışlarda vardır?

Mesafeli satış olarak adlandırdığımız internet veya telefonla yapılan alışverişlerde, kapıdan satışlarda ve mağazalara taksitli satışlarda tüketicilerin yasal cayma hakkı bulunmaktadır.

Hangi ürünlerin iadesi olmaz?

Hangi ürünler iade edilemez?Hijyen ve sağlıkBozulabilir/alışılmadık ürünlerİç çamaşırı ve mayoMakyaj malzemeleriTek kullanımlık ürünlerKulaklıklar, kulak içi kulaklıklar ve diğer kişisel bakım ürünleriDiş fırçası, tıraş bıçağı ve tıraş makinesi gibi kişisel bakım ürünleriYiyecekİçeceklerÇiçeklerKozmetik ürünleriİlaçlar2 satır daha• 18 Nisan 2024

Mağazadan alınan ürünlerde cayma hakkı var mı?

Cayma hakkı (iade hakkı), tüketicinin herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkıdır. 6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da, tüketicilere mağazadan satın alınan ürünler için cayma hakkı tanınmamıştır.

Hangi durumlarda cayma bedeli ödenmez?

İnternet hızının düşük olması gibi sebeplerden dolayı internetin beklenen verimi sağlamadığı durumlarda Tüketiciyi Koruma Kanunu uyarınca iptal bedeli ödemeden aboneliklerinizi iptal ettirebilirsiniz.

Iade yok değişim var yasal mı?

“Değişim mümkün, iade yok” gibi ifadeler hukuka aykırıdır.

Memnun kalınmayan beyaz eşya iade edilir mi?

Tüketici hukuku kapsamında “cayma hakkı”, “tüketiciye memnun kalmadığı bir mal veya hizmeti geri verme hakkı” olarak tanımlanmakla birlikte, TKHK’da tüketicinin “taksitsiz” satıştan cayma hakkına ilişkin bir hüküm bulunmamaktadır.

Cayma hakkımı nasıl kullanabilirim?

Tüketici, cayma hakkını yazılı olarak veya kalıcı veri saklama yoluyla satıcıya, tedarikçiye veya aracı hizmet sağlayıcıya karşı kullanmalıdır. Cayma hakkı yazılı olarak veya kalıcı veri saklama yoluyla, yani SMS, e-posta, İnternet, CD, DVD, hafıza kartı gibi araç veya medya yoluyla kullanılabilir.

Iade kabul etmeyen satıcı nereye şikayet edilir?

BTK Bilgi ve İhbar Merkezi’ne 120’yi arayarak ulaşabilirsiniz.

Satıcı para iadesi yapmak zorunda mı?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, bir mağaza veya işletmede inceleme yoluyla satın alınan ürünler için bir cayma hakkı öngörmemektedir. Bu kanuna göre, mağazalar böyle bir geri ödeme yapmakla yükümlü değildir.

14 gün içinde cayma hakkı kalktı mı?

E-ticaret kapsamındaki mesafeli sözleşmelerde cayma hakkının 14 güne uzatılması 1 Ocak 2024 tarihinde yürürlüğe girecektir. Cayma hakkının kullanılması hariç olmak üzere yeni düzenlemenin hükümleri 1 Ekim 2022 tarihinde yürürlüğe girecektir.

Tüketici aldığı malı iade edebilir mi?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, malın ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Cayma hakkı hangi durumlarda kullanılır?

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun uyarınca satın aldığınız bir ürünü iade etme hakkına sahipsiniz. İnternet üzerinden satın aldığınız ürünlerde cayma hakkınızı kullanabilirsiniz. Siparişinizi 14 gün içerisinde hiçbir gerekçe göstermeden iade edebilirsiniz.

Mağazadan aldığım ürünü kaç gün içinde değiştirebilirim?

Tüketiciler, mesafeli alışverişlerde (örneğin internet, telefon) 14 gün, kapıda ödemeli alışverişlerde 14 gün, taksitli alışverişlerde ise 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve sözleşmesel ceza ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.

Para iadesi yapmayan firmaya ne yapılır?

Şirket parayı iade etmezse ve tüketici işleminin bedeli kanunda belirlenen limitlerin altında kalırsa, işlemin yapıldığı veya tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerdeki il veya ilçe tüketici hakem heyetlerine şikâyette bulunulması gerekir.

14 gün içinde cayma hakkı kalktı mı?

E-ticaret kapsamındaki mesafeli sözleşmelerde cayma hakkının 14 güne uzatılması 1 Ocak 2024 tarihinde yürürlüğe girecektir. Cayma hakkının kullanılması hariç olmak üzere yeni düzenlemenin hükümleri 1 Ekim 2022 tarihinde yürürlüğe girecektir.

Sözleşmeden cayma hakkı nasıl kullanılır?

MADDE 8 – (1) Tüketici, sözleşmenin kurulduğu tarihten itibaren on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. (2) Cayma hakkının kullanıldığına ilişkin bildirimin bu süre içinde noter aracılığıyla satıcıya gönderilmesi yeterlidir.

14 gün cayma hakkı nasıl kullanılır?

Aynı şekilde satıcı da ödediğiniz bedeli 14 gün içinde iade etmelidir. Satıcıya cayma hakkınızı bildirirseniz ürünü on dört gün içinde iade etmelisiniz. Aynı şekilde satıcı da ödediğiniz bedeli 14 gün içinde iade etmelidir.

Yasal cayma hakkı kaç gün?

(6) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma süresi dolmadan önce satıcı veya sağlayıcı, tüketiciden herhangi bir ad altında ödeme yapmasını veya tüketicinin borcunu gösteren bir belge sunmasını isteyemez.

Tavsiyeli Bağlantılar: Ilk Saati Kimler Kullanmış

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

beylikduzu escort beylikduzu escort avcılar escort taksim escort istanbul escort şişli escort esenyurt escort gunesli escort kapalı escort şişli escort
Sitemap
pusulabetmaç izlemeritkingdumanbetKomşu Fırınholiganbetholiganbet